Zadania Wydziału Finansowego Funkcję Głównego Księgowego Wydziału Finansowego sprawuje – Diana Grzywacz
Telefon:
Tel. (067) 250-84-62 pokój 112
Wydział Finansowy nadzoruje Skarbnik powiatu przy pomocy głównego księgowego.
Do zadań wydziału należy:
1. W zakresie koordynacji planowania i analiz budżetu Powiatu oraz środków pozabudżetowych:
- opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz planów finansowych jednostek organizacyjnych,
- dokonywanie podziału na poszczególne jednostki organizacyjne Powiatu ogólnych kwot dochodów i wydatków wynikających z planu finansowego tego budżetu, w celu zapewnienia zgodności planów finansowych jednostek budżetowych z uchwałą budżetową,
- opracowywanie projektów uchwał Zarządu w sprawie przeniesień planowanych wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, w ramach danego działu budżetu Powiatu,
- opracowywanie projektów uchwał Rady polegających na zmianach w planie dochodów i wydatków związanych ze zmianą kwot między działami w ramach budżetu Powiatu,
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej z wykonania zadań oraz dochodów i wydatków, w tym zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Powiatu,
- planowanie środków budżetowych na finansowanie inwestycji Powiatu,
- udzielanie instruktażu w sprawach opracowywania planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz środków pozabudżetowych powiązanych z budżetem Powiatu, koordynowanie w tym zakresie prac planistycznych wykonywanych w wydziałach merytorycznych Starostwa,
- prowadzenie zbiorczej ewidencji planowanych dochodów i wydatków Powiatu,
- opracowywanie okresowych analiz przebiegu wykonania zadań oraz dochodów i wydatków przez jednostki organizacyjne.
2. W zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej budżetu Powiatu:
- prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej budżetu Powiatu, Starostwa i funduszy celowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
- prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych – wartości majątku Starostwa,
- naliczanie należności dochodów własnych,
- windykacja należności budżetowych Starostwa,
- wystawianie faktur VAT z tytułu sprzedaży, najmu, dzierżawy majątku Powiatu,
- obsługa spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń, zasiłków, składek na ubezpieczenie społeczne oraz podatku od osób fizycznych,
- współdziałanie z bankami, urzędami skarbowymi, ZUS,
- obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
- dokonywanie wyceny i ustalanie ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych,
- prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,
3. W zakresie ewidencji dochodów Skarbu Państwa:
- przypisywanie naliczeń, ewidencja, bieżące egzekwowanie i odprowadzanie do budżetu Państwa
- prowadzenie windykacji zaległych należności,
- sporządzanie sprawozdań do Urzędu Wojewódzkiego.
4. Prowadzenie rejestru zawartych w Starostwie umów.