Poradnia jest specjalistyczną placówką oświatową, której celem jest wspomaganie rozwoju i efektywności uczenia się dzieci i młodzieży, pomoc uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz udzielanie dzieciom i młodzieży, ich rodzicom lub opiekunom, nauczycielom i wychowawcom, pomocy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej i rehabilitacyjnej. Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne. Poradnia udziela pomocy uczniom (ich rodzicom) i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie jej działania. Poradnia mieści się przy ul. Południowa 10B, 78-600 Wałcz, tel. +48 67 387 16 29.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
- działa na rzecz dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli,
- współdziała z przedszkolami i szkołami wszystkich typów,
- szkoła dla rodziców i wychowawców.
Do zadań Poradni należy w szczególności:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania i rozwijania umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
- profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka,
- terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
- pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej,
- wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny,
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.
Placówka oświatowa działa na rzecz dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli w zakresie:
- diagnozy niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych,
- terapii uczniów z trudnościami w nauce,
- terapii dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi,
- pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- terapii dzieci z wadami wymowy,
- orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego,
- orzekania o potrzebie nauczania indywidualnego,
- opiniowania wniosków dotyczących nie promocji uczniów nauczania zintegrowanego,
- pomocy w zakresie wyboru zawodu i kierunku kształcenia,
- wczesna interwencja.