Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli i Analiz
Samodzielne Stanowisko d/s Kontrolii Analiz obsługuje – Sylwia Żukowska.
Telefon:
Tel. 258-84-20, pokój 312
Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli i Analiz nadzoruje bezpośrednio Starosta.
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli i Analiz należy:
- badanie i ocena działalności poszczególnych komórek powiatowych jednostek organizacyjnych w wytypowanych dziedzinach, takich jak: sprawność organizacji, celowość, gospodarność, rzetelność i zgodność działania z prawem,
- opracowywanie okresowych planów kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych w układzie przedmiotowo – podmiotowym,
- przeprowadzanie na polecenie Starosty lub Zarządu kontroli doraźnych,
- sporządzanie z przeprowadzonych kontroli protokołów, notatek służbowych i sprawozdań, opracowywanie wniosków pokontrolnych,
- przeprowadzanie kontroli sprawdzających,
- gromadzenie dokumentów kontroli zewnętrznej przeprowadzanej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych Powiatu oraz wykorzystywanie materiałów pokontrolnych w celu doskonalenia ich działalności,
- współpraca, w miarę potrzeby, z osobami przeprowadzającymi kontrole zewnętrzne w Starostwie lub powiatowych jednostkach organizacyjnych,
- wykonywanie na zlecenie Starosty lub Zarządu pozostałych zadań kontrolnych,
- koordynowanie działalności kontrolnej,
- dokonywanie przeglądu funkcjonowania kontroli zarządczej, w tym systemu zarządzania ryzykiem,
- przeprowadzanie samooceny kontroli zarządczej,
- gromadzenie i analiza informacji świadczących o stanie kontroli zarządczej w Powiecie,
- współdziałanie z audytorem wewnętrznym – usługodawcą zatrudnionym w Powiecie,
- współtworzenie dokumentacji audytowej: miedzy innymi rejestrów upoważnień do przeprowadzania audytu wewnętrznego, protokołów z narad otwierających i zamykających zadania audytowe,
- gromadzenie i przechowywanie dokumentacji audytowej, w tym: akt stałych i bieżących audytu wewnętrznego,
- przygotowywanie postępowania naboru na stanowisko audytora wewnętrznego – usługodawcy w Powiecie.