W dniu 21 września 2021 r. w Starostwie Powiatowym w Wałczu odbyła się polsko- niemiecka wideokonferencja zrealizowana w ramach projektu pt. „Wzmocnienie działań służb zarządzania kryzysowego Powiatu Wałeckiego i Powiatu Uckermark” dofinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia- Pomorze Przednie/ Brandenburgia/ Polska w Euroregionie Pomerania). Podczas spotkania, w którym uczestniczyli pracownicy Starostwa Powiatowego w Wałczu oraz partnerzy projektu z Powiatu Uckermark, dokonano podsumowania działań służb zarządzania kryzysowego, które obejmowały m.in. organizację i koordynację funkcjonowania miejsca kwarantanny zbiorowej oraz prowadzenie akcji informacyjno-edukacyjnych dla mieszkańców Powiatu Wałeckiego. Poruszono także kwestię pozyskanych i rozdystrybuowanych środków ochrony osobistej, środków do dezynfekcji, termometrów oraz pulsyksometrów z przeznaczeniem dla placówek oświatowych, okręgowych komisji wyborczych oraz podmiotów leczniczych z terenu Powiatu Wałeckiego oraz doposażenia służb zarządzania kryzysowego m. in. w mobilny agregat prądotwórczy, nagrzewnice elektryczne, zamgławiacz elektryczny do dezynfekcji, namiot pneumatyczny, defibrylatory, system do wideokonferencji, krótkofalówki i sprzęt komputerowy.
Łączna wartość projektu wyniosła 49.997,23 EUR.