Powiat Wałecki

Dobry Klimat

EDR – tekst łatwy do czytania

Starostwo Powiatowe w Wałczu to Urząd.

W Starostwie pracują urzędnicy.

Urzędnicy zajmują się ważnymi sprawami mieszkańców powiatu.

Kierownikiem Urzędu jest Starosta Wałecki Bogdan Wankiewicz.

Starostwo Powiatowe w Wałczu otwarte jest w godzinach:

Poniedziałek: 7:30 – 15:30
Wtorek: 7:30 – 15:30
Środa: 7:30 – 15:30
Czwartek: 7:30 – 15:30
Piątek: 7:30 – 15:30

Gdzie w Wałczu znajduje się Starostwo Powiatowe?

Starostwo Powiatowe mieści się w trzech budynkach:

  • Budynek Główny – przy ul. Dąbrowskiego 17,
  • Budynek „B” przy Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54
  • Budynek „C” przy ul. Gen. L. Okulickiego 15

Jakie sprawy załatwisz w Starostwie Powiatowym w Wałczu?

Przy ul. Dąbrowskiego 17 jest główna siedziba Starostwa.

Tutaj znajduje się PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA.

Znajdziesz go zaraz przy wejściu do budynku na parterze.

Tutaj możesz przyjść, a pracownicy powiedzą Tobie co masz robić dalej.

Możesz również zadzwonić pod numer telefonu 067 250 84 51.

W budynku przy ul. Dąbrowskiego 17 załatwisz sprawy związane między innymi:

  • odebrać prawo jazdy,
  • zgłosić sprzedaż samochodu lub innego pojazdu
  • zarejestrować samochód lub inny pojazd
  • zarejestrować stowarzyszenie lub klub sportowy,
  • uzyskać pozwolenie na budowę lub rozbiórkę
  • wyrobić kartę wędkarską,
  • załatwić sprawę związaną z wycinką drzew,
  • załatwić sprawy związane ze środowiskiem,

W budynku przy Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54 możesz między innymi:

  • uzyskać pomoc Powiatowego Rzecznika Konsumentów w przypadku, gdy zostaniesz oszukany przez nieuczciwego sprzedawcę.
  • z umieszczaniem dzieci niepełnoletnich w ośrodkach wychowawczych,
  • z informacją na temat sprzętu rehabilitacyjnego

W budynku przy ul. Gen. Leopolda Okulickiego 15 załatwisz wszystkie sprawy geodezyjne.

Jak dostać się do Starostwa Powiatowego w Wałczu?

Do budynku na ulicy Dąbrowskiego 17

Budynek ma wejście z drzwiami rozsuwanymi automatycznie.

Do wejścia prowadzi kilka schodków. Możesz również skorzystać z podjazdu jeśli masz problem z chodzeniem.

Budynek posiada windę.

Chcesz załatwić sprawę w Starostwie ?

Możesz przyjść do Starostwa i spotkać się z pracownikiem.

Możesz przynieść pismo i zostawić je w Punkcie Obsługi Interesanta.

Możesz zadzwonić na numer: 67 250 84 51

Możesz napisać e-mail na adres: kancelaria@powiatwalecki.pl lub za pośrednictwem skrzynki e-doręczeń.

Możesz napisać zwykły list na adres:

Starostwo Powiatowe w Wałczu,

ul. Dąbrowskiego 17,

78-600 Wałcz

Jeśli jesteś głuchy możesz skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.

3 dni przed wizytą w urzędzie powiedz nam o tym:

  • poproś kogoś, żeby zadzwonił i umówił za Ciebie wizytę w urzędzie na numer telefonu 67 250 84 51,
  • napisz e-mail z prośbą o tłumacza języka migowego na adres: kancelaria@powiatwalecki.pl

W mailu podaj swoje:

  • imię i nazwisko,
  • jak możemy się z Tobą skontaktować: adres e-mail albo numer telefonu do kogoś, kto pomoże Cię umówić do urzędu,
  • jaką sprawę chcesz załatwić w urzędzie,
  • metodę komunikowania się

Jeśli jesteś osobą niewidomą lub mającą duże problemy z widzeniem też możesz załatwić wszystkie swoje sprawy.

Powiedz urzędnikom o Twoich problemach ze wzrokiem i powiedz jak można Ci pomóc. Pracownicy Urzędu pomogą załatwić Twoją sprawę.

Jeśli przy poruszaniu się pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do Urzędu.

Przewiń na górę